Ya Allah, selamatkan dunia ini daripada dikehancuran oleh tangan-tangan manusia yang rakuskan kuasa.

Thursday, August 12, 2010

RPH BM TINGKATAN 6AK2 MINGGU KE-32

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 6AK2 MINGGU KE-32

MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK2

9 Ogos 2010

Isnin

1205-1240

TAJUK

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF


 

Ulang kaji

Morfologi


 

Pelajar dapat:

  1. Menjawab sekurang-kurangnya 10 daripada 15 soalan.


 

AKTIVITI


 


 


 

  1. Bersoal jawab
  2. Penerangan
  3. Latihan
  4. Penutup


 

CATATAN / REFLEKSI


 

Objektif tercapai.Pelajar aktif dan berani mencuba.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2010

MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK2

10 Ogos 2010

Selasa

0705 – 0815

TAJUK

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF


 

Ulang kaji

Dinamika Bahasa (Membina soalan)


 

Pelajar dapat:

  1. Membina soalan berpandukan nota yang disediakan.


 

AKTIVITI


 


 


 

  1. Penerangan
  2. Membina soalan
  3. Kuiz
  4. Penutup.


 

CATATAN / REFLEKSI


 

Aktiviti dijalankan dengan jayanya.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2010

MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK2

11 Ogos 2010

Rabu

0705 – 0815

Aktiviti

Perhimpunan Tingkatan 6

Catatan

P&P tidak dapat dijalankan.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2010

MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK2

12 Ogos 2010

Khamis

0705 – 0815

Aktiviti

Ceramah Pengajian Am

Catatan

P&P tidak dapat dijalankan.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2010

MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK2

13 Ogos 2010

Jumaat

0940 – 1040

TAJUK

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF

Alih Bahasa

Cerpen


 

Pelajar dapat:

  1. Mengalih bahasa petikan kepada bahasa Melayu biasa.


 

AKTIVITI


 


 


 


 

  1. Bersoal jawab tentang pelajaran yang lepas.
  2. Membaca cerpen.
  3. Berbincang berpasangan
  4. Menulis latihan
  5. Penutup


 

CATATAN / REFLEKSI


 

Secara umumnya pelajar dapat mengikuti pelajaran hari ini.Pelajar aktif.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment