RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K1 MINGGU YANG KE-6 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K1 7 Februari 2011 Isnin 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK | Penulisan Ulang kaji menulis rumusan
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.2 , 7.5 Aras 2 (i)
|
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
|
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi Kosa kata: rumusan,tersurat, tersirat
Nilai : Berjimat cermat, Kerjasama KBT : Membanding beza,menyusun maklumat BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam |
|
Kekuatan: Kebanyakan pelajar dapat menulis rumusan. Kelemahan: Ada beberapa orang pelajar masih tidak lancar membaca petikan dan gagal memahami isinya. Tindakan: mengajarkan mereka membaca dan menasihati mereka supaya sentiasa berusaha untuk membaiki diri sendiri. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K1 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA | 9 Februari 2011 Rabu 80 minit |
TAJUK SUB-TAJUK
| Tatabahasa Pembentukan Kata Nama
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.4 Aras 2 (i),7.2 Aras 1 (i,ii) 8.1 Aras 1 (iii) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
|
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi,pembentukan kata nama. Kosa kata: gejala,gejala sosial,tadika. Ilmu : Tatabahasa Nilai : Kasih sayang KBT : menjana idea,menganalisis BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, Pemadam |
|
Kelemahan: Mereka sukar menjeniskan kata nama. Tindakan: membimbing mereka. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K1 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
HARI MASA |
Khamis 80 minit |
TAJUK SUB-TAJUK
| Antologi Harga Remaja Ibu dan Ceper
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1 Aras 1 (iv)
|
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
|
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi,ayat penyata Kosa kata: ceper, randuk,denak,teruna,ketitir. Ilmu : Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral Nilai : Kegigihan,bertanggungjawab,sabar. KBT : membanding beza,menjana idea BBB :Buku teks, Buku kerja, papan tulis, pemadam |
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan:Sebahagian besar murid dapat memahami isi pelajaran hari ini setelah guru menerangkan maklumat. Kelemahan:Kebanyakan mereka tidak membaca cerpen ini di rumah sebelum sesi pengajaran dan pembelajaran bermula. Tindakan: menyampaikan nasihat dan amaran. |
No comments:
Post a Comment