RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGAKTAN 6AK4 M18 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI PERKARA | 6AK2 2 Mei 2011 Isnin CUTI HARI PEKERJA |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK2 3 Mei 2011 Selasa 0705 – 0815 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Sintaksis Objek.penerang,keterangan, dan pelengkap Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: sebelum p&p pelajar sudah mengetahui jenis kata dan frasa. Kelemahan : pelajar masih keliru antara penerang dan keterangan. Tindakan: Guru memberikan banyak contoh dan menerangkan definisi istilah tersebutGuru juga menggalakkan pelajar membaca buku Tatabahasa Dewan untuk menambahkan pengetahuan mereka. Hasilnya: Empat orang pelajar dapat menjawab 17 soalan daripada 20 soalan yang dikemukakan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK4 4 Mei 2011 Rabu 1205-1240 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF
| Proses Penerbitan Ayat Proses pengguguran Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Secara umumnya pelajar dapat mengikuti pelajaran hari ini.Mereka menunjukkan minat yang luar biasa terhadap tajuk ini.Kebanyakan pelajar dapat menjawab soalan lebih daripada 20 soalan.Objektif tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK2 5 Mei 2011 Khamis 0705 – 0815 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF
| Pembentangan Isu Semasa Penyakit Mental Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Maklumat yang disampaikan oleh pembentang jelas dan tepat.Pelajar aktif. Kelemahan: Pembentang mencampur aduk bahasa Melayu standard dengan bahasa Melayu Sarawak. Tindakan: Guru menasihati pembentang agar berusaha untuk bertutur dalam bahasa Melayu baku. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK2 6 Mei 2011 Jumaat 0705 – 0815 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Proses Penerbitan Ayat Peluasan dan penyusunan semula Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Secara umumnya pelajar dapat mengikuti pelajaran hari ini.Semua pelajar dapat menjawab soalan dengan betul melebihi sembilan soalan.Objektif tercapai. |
No comments:
Post a Comment