Minggu 38
Cuti Pertengahan Penggal ke-2
RANCANGAN PELAJARAN RANCANGAN
PELAJARAN HARIAN 2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
5S3
22 September 2014
Isnin
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Karangan
Perbincangan
Kertas Peperiksaan –Kertas satu
Pelajar dapat:
1. mengenal pasti kesilapan
dan kelemahan semasa menjawab soalan peperiksaan.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS
SAMPINGAN
|
7.1,7.5 Aras 1 (i)
8.2 Aras
1 (ii)
|
AKTIVITI
|
1.
Bersoal jawab
2.
Penerangan kelemahan semasa menulis karangan
3.
Perbincangan tentang kertas jawapan pelajar
4.
menulis pembetulan
5.
Penutup
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Kata
terbitan,Ayat penyata
Ilmu :
kemasyarakatan
Nilai :
Keyakinan diri,kerjasama,kesyukuran
KBT :
menjana idea, membanding beza
BBB :
Buku kerja, Buku rujukan
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pada
keseluruhan murid-murid memaham isi pelajaran pada hari ini.Segala persoalan
yang dihadapi oleh pelajar telah dijelaskan oleh guru dalam sesi soal jawab.
|
RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN 2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
5S3
24 September
2014
Rabu
1020-1130
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
Kertas Dua
Pembetulan
Soalan 1 dan Soalan 2
Pelajar dapat:
1. mengenal pasti kesilapan
dan kelemahan semasa menjawab soalan peperiksaan
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
10.3 Aras 1 (i,iii)
8.1 Aras
1 (i)
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. berbincang
3. mencatat di papan tulis
4. menulis pembetulan
5. Penutup
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Kata
terbitan,Ayat penyata
Ilmu :
Kesusasteraan Melayu
Nilai :
Keberanian,kesyukuran,kebersihan fizikal dan mental.
KBT :
mengitlak,pembelajaran kontekstual
BBB :
Buku kerja, Buku rujukan
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pada
keseluruhan murid-murid memahami isi pelajaran.Segala persoalan yang dihadapi
oleh pelajar telah dijelaskan oleh guru dalam sesi soal jawab.
|
RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN 2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
5S3
24 September
2014
Rabu
1020-1130
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
Kertas Dua
Pembetulan
Soalan 3 dan Soalan 4
Pelajar dapat:
1. mengenal pasti kesilapan
dan kelemahan semasa menjawab soalan peperiksaan
|
FOKUS UTAMA
FOKUS
SAMPINGAN
|
5.1,5.2 Aras 1 (ii),(iii)
8.7 Aras i (v)
10.3 Aras 1 (i,iii)
8.1 Aras
1 (i)
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. berbincang
3. mencatat di papan tulis
4. menulis pembetulan
5. Penutup
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Kata
terbitan,Ayat penyata
Ilmu :
Kesusasteraan Melayu
Nilai :
Keberanian,kesyukuran,kebersihan fizikal dan mental.
KBT :
mengitlak,pembelajaran kontekstual
BBB :
Buku kerja, Buku rujukan
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pada
keseluruhan murid-murid memahami isi pelajaran.Segala persoalan yang dihadapi
oleh pelajar telah dijelaskan oleh guru dalam sesi soal jawab.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
PERKARA
|
6AK1
22-25 September 2014
Isnin -
Khamis
0705-1240
Peperiksaan
Percubaan STPM Penggal 3
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
PENGGAL 3 2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK1
26 September
2014
Jumaat
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Penulisan esei
Ilmiah
Pembentangan
Kumpulan 3
Pelajar dapat :
(a) menyampaikan maklumat
dengan baik dan berkesan.
|
AKTIVITI
|
(a) mendengar penerangan
(b) pembentangan
(c) penilaian
(d) Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Objektif
tercapai.Semua pelajar dapat memahami perkara yang dibentangan.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
PENGGAL 1 2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
PERKARA
|
6RK1
22 -25 September 2014
Isnin -
Khamis
0705 – 1240
Peperiksaan
Percubaan STPM Penggal 1
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN PENGGAL
1 2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6RK1
26 September
2014
Jumaat
10:40-11:40
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Pembacaan Kritis dan Analitis
Pemerkasaan Prestasi Sektor Pendidikan Tinggi
Kegiatan Pemerdagangan Orang
Pelajar
dapat:
(a)
menjelaskan maksud frasa dengan baik.
(b)
mengulaskan sesuatu isu dengan idea yang menarik dan berkesan.
|
AKTIVITI
|
(a) bersoal jawab
(b) membaca petikan
(c) perbincangan
(d) pembentangan jawapan
(e) penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara
keseluruhannya, pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
No comments:
Post a Comment