RANCANGAN PELAJARAN HARIAN M3 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
17 Januari 2011 Isnin 0705-0815 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Pembentangan Isu Semasa Kebaikan dan Keburukan Projek Raksasa/Mega
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Kekuatan: Sebilangan besar pelajar dapat mengemukakan maklumat dan mengetahui isu tersebut. Kelemahan: Segelintir pelajar masih mencampuradukkan bahasa Melayu baku dengan dialek Sarawak semasa mengemukakan pendapat. Tindakan: Teguran dan nasihat. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
18 Januari 2011 Selasa 1055 – 1205 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Melayu Laras Bahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
19 Januari 2011 Rabu 1205 – 1240 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Ulang kaji variasi dan laras bahasa Kuiz Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Pelajar sedaya upaya untuk memberi tumpuan dan berusaha untuk menjawab soalan.Objektif P&P tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
20 Januari 2011 Khamis 0705 – 0815 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Dinamika Bahasa Laras Bahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Pelajar dengan mudah dapat membezakan ciri-ciri laras bahasa. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
21 Januari 2011 Jumaat 0705- 0815 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Karangan Menulis Rumusan Karangan
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Kebanyakan pelajar dapat mengesan idea utama,dan kesimpulan. Kelemahan: Segelintir pelajar masih belum mahir sepenuhinya mengesan isi sokongan. Tindakan: Guru mengulang semula teknik mengesan isi sokongan kepada pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
22 Januari 2011 Sabtu (Isnin) 0705 – 0815 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Dinamika Bahasa Wacana Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Pelajar dapat menyatakan definisi dan jenis-jenis wacana selepas diterangkan oleh guru. |
No comments:
Post a Comment