Ya Allah, selamatkan dunia ini daripada dikehancuran oleh tangan-tangan manusia yang rakuskan kuasa.

Friday, September 30, 2011

RPH BM MINGGU YANG KE-39

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 6AK4 MINGGU KE-39
MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

PERKARA

6AK4

26 September 2011

Isnin

0945-1055

MUET: WRITING


 

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

27 September 2011

Selasa

0945-1055

TAJUK

SUBTAJUK


 

OBJEKTIF


 

PERBINCANGAN JAWAPAN BM PERCUBAAN

BM Kertas Satu


 

Pelajar dapat:

  1. Mengenal pasti kesilapan yang dilakukan oleh mereka semasa menjawab soalan dan seterusnya membetulkannya.


 

AKTIVITI


 


 


 

  1. Penerangan
  2. Perbincangan jawapan
  3. Penutup

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tekun mencari jawapan dengan diselia oleh guru.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

28 September 2011

Rabu

0705 – 0815

TAJUK

SUBTAJUK


 

OBJEKTIF


 

Kolokium

Perbincangan tentang pembentangan R&D


 

Pelajar dapat:

  1. Mengenal pasti perkara yang perlu dibentangkan semasa sesi kolokium


 

AKTIVITI


 


 


 

  1. Perbincangan
  2. Penutup


 

CATATAN / REFLEKSI


 

Pengajaran dan pemelajaran berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif semasa sesi soal jawab tentang kolokium.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

29 September 2011

Khamis

1205-1240

TAJUK

SUBTAJUK


 

OBJEKTIF


 

Bahasa Melayu Kertas Dua

Perbincangan jawapan karangan


 

Pelajar dapat:

  1. Mengenal pasti kelemahan mereka semasa menjawab soalan karangan


 


 

AKTIVITI


 


 


 

  1. Perbincangan
  2. Penutup


 

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar memahami perkara yang diperkatakan dan mereka dapat mengenal pasti kelemahan semasa menjawab soalan.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN    : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

30 Septembar 2011

Jumaat

0705 – 0815

TAJUK

SUBTAJUK

OBJEKTIF

Perbincangan jawapan
Rumusan
Pelajar dapat:

  1. Mengenal pasti kelemahan semasa menjawab soalan rumusan dan seterusnya membetulkannya.


 

AKTIVITI


 


 

  1. Bersoal jawab
  2. Perbincangan
  3. Menulis
  4. Penutup


 

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar memahami perkara yang diperkatakan oleh guru. Mereka dapat mengenal pasti kelemahan semasa menjawab soalan.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment