RANCANGAN PELAJARAN HARIAN M2 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1 09 Januari 2012 Isnin 0945-1055 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Variasi Bahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Kebanyakan pelajar dapat mengemukakan semula maklumat yang telah dipelajari semasa sesi soal jawab.Objektif tercapai. Kelemahan:tiada |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 09 Januari 2012 Isnin 1055-1205 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Variasi Bahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Kebanyakan pelajar dapat mengemukakan semula maklumat yang telah dipelajari semasa sesi soal jawab.Objektif pada hari ini tercapai. Kelemahan:tiada |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1 10 Januari 2012 Selasa 0815-0925 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Penulisan Karangan Laman sosial: Kesannya kepada golongan remaja. Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan : Pelajar sudah mengetahui isi dan teknik menulis karangan. Kelemahan: Beberapa orang pelajar masih mencampuradukan bahasa Melayu dengan dialek Sarawak semasa sesi pembentangan isu. Tindakan : Nasihat-... perlu banyak membaca majalah atau akhbar. ... perlu membiasakan diri bertutur bahasa Melayu dengan betul semasa berada di sekolah. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1 11 Januari 2012 Rabu 0815-0925 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Melayu Laras Bahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Pelajar dapat menyatakan definisi dan membezakan ciri-ciri laras. Kelemahan: - Tindakan: - |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 11 Januari 2012 Rabu 1055-1205 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Melayu Laras Bahasa Pelajar dapat:
1.Menyatakan definisi laras bahasa
2.Mengenal dan membezakan ciri-ciri laras bahasa.
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Pelajar dapat menyatakan definisi dan membezakan ciri-ciri laras. Kelemahan: - Tindakan: - |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1 12 Januari 2012 Khamis 0705 – 0815 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Melayu Laras Bahasa Melayu (ulang kaji) Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Pelajar dapat menjawab soalan pada masa yang ditetapkan.Semua pelajar dapat menjawab lebih daripada 10 soalan. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 12 Januari 2012 Khamis 0945 – 1055 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Penulisan Karangan Laman sosial: Kesannya kepada golongan remaja Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan : Pelajar sudah mengetahui isi dan teknik menulis karangan. Kelemahan: Pelajar masih mencampuradukan bahasa Melayu dengan dialek Sarawak semasa sesi pembentangan isu. Tindakan : Nasihat-... perlu banyak membaca majalah atau akhbar. ... perlu membiasakan diri bertutur bahasa Melayu dengan betul semasa berada di sekolah. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 13 Januari 2012 Jumaat 1040 – 1140 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Melayu Laras Bahasa Melayu (ulang kaji) Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Pelajar dapat menjawab soalan pada masa yang ditetapkan.Semua pelajar dapat menjawab lebih daripada 10 soalan. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA | 10 Januari 2012 Selasa 0945-1055 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Penulisan Karangan Rumusan Karangan Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.2 Aras 2 (i) 7.3 Aras 1 (iii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Sebutan & intonasi,katan nama am dan kata nama khas
Ilmu : Pend. Moral dan Pengajian Am
Nilai : Keyakinan diri
KBT : menjana idea
BBB : Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan : Semua murid mampu membaca dan dapat mengesan isi tersurat dalam petikan. Kelemahan: Sebahagian besar murid sukar memberi isi tersirat. Tindakan: Guru membimbing pelajar secara berterusan. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA | 11 Januari 2012 Rabu 1130-1240 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Pemahaman dan Tatabahasa Senario Masyarakat Malaysia Kata Nama Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.4 Aras 2 (i) 7.3 Aras 1 (iii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Sebutan & intonasi, kata nama khas
Ilmu : Tatabahasa
Nilai : Kasih sayang
KBT : menjana idea
BBB : Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam
|
CATATAN / REFLEKSI | Kebanyakan pelajar kurang mengetahui isu-isu semasa dalam negara terutama sekali isu yang berkaitan dengan masyarakat Malaysia.Guru menyampaikan nasihat dengan menyarankan pelajar agar membeli majalah dan surat khabar. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA | 13 Januari 2012 Jumaat 0915-1040 |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Antologi Harga Remaja Harga Remaja Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.4 Aras 1 (iv) 12.1 Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Sebutan & intonasi, kata nama am.
Ilmu : Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral
Nilai : Keyakinan diri
KBT : menganalisis
BBB : Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan : murid mampu mendeklamasikan sajak. Kelemahan: kebanyakan mereka sukar memahami sajak. Tindakan : guru membimbing dan menyediakan nota. |
No comments:
Post a Comment