RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1,6AK5 4 Januari 2012 Rabu 0815-0925 |
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Sukatan bM tingkatan 6 atas Dinamika Bahasa Melayu Variasi Bahasa Melayu
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Kekuatan : Pelajar dapat memahami isi pelajaran pada hari ini. Kelemahan: Pelajar tidak bersedia untuk mencari maklumat sebelum sesi pemelajaran dimulakan oleh guru. Tindakan : Motivasi dan bimbangan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1,6AK5 5 Januari 2012 Khamis 0705-0815 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Dinamika Bahasa Melayu Variasi Bahasa Melayu
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Kekuatan :Semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini.Mereka sudah bersedia untuk belajar. Kelemahan : tiada |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 6 Januari 2012 Jumaat 1040 – 1140 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Dinamika Bahasa Melayu Variasi Bahasa Melayu
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Kekuatan: Secara umumnya,semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini.Pelajar dapat menjawab soalan latihan. Kelemahan: pelajar masih merujuk nota apabila menjawab soalan. Tindakan : menasihati mereka supaya sentiasa bersedia. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K2 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
6 Januari 2012 Jumaat 0940-1040 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Antologi Harga Remaja Huraian Sukatan Pelajaran(HSP) 1103/1 Kertas Satu dan 1103/2 Kertas Dua Pantun Empat Kerat (Budi)
Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.2 Aras 2 (i),10.1 Aras 1 (iv)
7.3 Aras 1 (iii) |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Sebutan & intonasi ,Kata Ganti Nama Ilmu : Kesusasteraan Melayu Nilai : berbudi,keyakinan KBT : menjana idea BBB : Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam |
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan : kira-kira 90% pelajar mengetahui pantun dan ciri-cirinya
Kelemahan :sebilangan besar pelajar tidak dapat mengarang pantun.
Tindakan :Guru membimbing pelajar mengarang pantun. |
No comments:
Post a Comment