RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-9 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN : 6AK1
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 27 Februari 2012 Isnin 0945 – 1055 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Fonologi Pengejaan Kata Pinjaman,kata majmuk,klitik, dan tanda baca
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Pada keseluruhannya,pelajar faham akan isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 28 Februari 2012 Selasa 0815-925 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Dinamika Bahasa Melayu
Ulang kaji keseluruhan tajuk fonologi
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran ditunda pada hari Rabu kerana pelajar terlibat dengan PROGRAM KEPIMPINAN PRA-MAHASISWA/WI T6 mulai pukul 7:00 pagi hingga 12:40 tengah hari. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 29 Februari 2012 Rabu 0815 – 0925 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Dinamika Bahasa Melayu Ulang kaji keseluruhan tajuk fonologi
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Semua pelajar terlibat secara aktif semasa pengajaran dan pembelajaran dijalankan oleh guru.Objektif pada hari ini tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1 1 Mac 2012 Khamis 0705-0815 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Pembentangan Isu Semasa Makanan suplemen dan minuman bertonik: Kebaikan dan keburukannya kepada pengguna
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Pembentangan dilakukan dengan baik oleh pembentang.Pelajar terlibat secara aktif semasa sesi soal jawab.Mereka menampakkan kematangan dalam mengemukakan hujah. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-9 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN : 6AK5
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 27 Februari 2012 Isnin 1055-1205 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Fonologi Pengejaan Kata Pinjaman,kata majmuk,klitik, dan tanda baca
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Pada keseluruhannya,pelajar faham akan isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 29 Februari 2012 Rabu 1055-1205 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Dinamika Bahasa Melayu
Ulang kaji keseluruhan tajuk fonologi
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umum semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 1 Mac 2012 Khamis 0945-1055 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Ulang kaji Morfologi Kuiz
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif.Objektif pada hari ini tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 2 Mac 2012 Jumaat 1030-1140 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Pembentangan Isu Semasa Lambakan barang tiruan di Malaysia: punca, kesan dan langkah untuk menanganinya
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Pembentangan dilakukan dengan baik oleh pembentang.Pelajar terlibat secara aktif semasa sesi soal jawab.Mereka menampakkan kematangan dalam mengemukakan hujah. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 3 Mac 2012 Sabtu (Jadual Hari Jumaat) 1030-1140 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Pembentangan Isu Semasa Usaha Untuk Menjadikan Malaysia Pusat Pendidikan Serantau
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Pembentangan dilakukan dengan baik oleh pembentang.Pelajar terlibat secara aktif semasa sesi soal jawab.Mereka menampakkan kematangan dalam mengemukakan hujah. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-9
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K2 28 Februari 2010 Selasa 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF | Karangan Jenis Laporan
Pelajar akhir pelajaran,murid dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.2 , 7.5 Aras 2 (i)
7.3, 7.8 Aras 1 (iii) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi Kosa kata: Pembimbing rakan sebaya,komander
Ilmu : Pend. Moral dan Pengajian Am Nilai : Cinta akan alam semula jadi, Kerjasama KBT : Membanding beza,menyusun maklumat BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam |
CATATAN / REFLEKSI |
Kekuatan: Semua murid dapat mengemukakan isi berdasarkan pengalaman sedia ada mereka. Kelemahan: Kebanyakan murid sukar menghuraikan isi karangan dengan baik Tindakan: Guru terus membimbing mereka dan menasihati mereka supaya banyak membaca majalah dan akhbar.
|
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K2 29 Februari 2012 Rabu 0705-0815 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Pemahaman Cerpen: ... dan menitislah air mata ibu
Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1,10.4 Aras 1 (i)
7.2, 10.6 Aras 1 (ii) |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Sebutan & intonasi,kata nama am dan kata nama khas Ilmu : Tatabahasa Nilai : keberanian, dan kesepakatan KBT : menjana idea BBB : Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam |
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Murid-murid sudah dimaklumkan tentang aktiviti akan dijalankan pada hari ini. Kelemahan: segelintir murid tidak menjawab soalan pemahaman dengan ayat yang lengkap. Tindakan : Guru memberikan nasihat dan motivasi kepada mereka. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA | 2 Mac 2012 Jumaat 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Pantun Pantun Empat Kerat (Jenaka dan Sindiran)
Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1,10.6 Aras 1 (iv) 10.2 Aras 1 (iv), 3.3 Aras (i) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi,ayat penyata, ayat Tanya. Kosa kata: sambal belacan,orang atasan, capal Ilmu : Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral Nilai : merendah diri, keyakinan diri KBT : kecerdasan pelbagai ,membanding beza BBB :Buku teks, Buku rujukan,Nota, papan tulis,pemadam |
CATATAN / REFLEKSI |
Semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini setelah dibimbing oleh guru. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K2 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA | 3 Mac 2012 Sabtu (Jadual Hari Jumaat) 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Syair Syair Orang Yang Berakal
Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1,10.6 Aras 1 (iv) 10.2 Aras 1 (iv), 3.3 Aras (i) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi,ayat penyata, ayat Tanya. Kosa kata: aulia,melanja-lanja,syair Ilmu : Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral Nilai : Menghargai guru,kasih sayang KBT : kecerdasan pelbagai ,membanding beza BBB :Buku teks, Buku rujukan,Nota, papan tulis,pemadam |
CATATAN / REFLEKSI |
Semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini setelah dibimbing oleh guru. |
No comments:
Post a Comment