RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-24 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN : 6AK1
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 11 Jun 2012 Isnin 0705-0815 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan Kertas 1 Kefahaman,sejarah bahasa,fonologi.
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umumnya,pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 12 Jun 2012 Selasa 0815 – 0925 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan kertas satu Morfologi dan sintaksis
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umumnya,pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 13 Jun 2012 Rabu 0815-0925 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan Jawapan Kertas 2 Karangan,rumusan.alih bahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
| .
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar terlibat secara aktif dalam pengajaran dan pembelajaran.Objektif pada hari ini tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1 14 Jun 2012 Khamis 1020-1130 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan kertas dua Analisis Kesalahan Bahasa Imbuhan,kata kerja transitif,ayat pasif dan ayat tergantung Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Pelajar terlibat secara aktif dalam pengajaran dan pembelajaran.Objektif pada hari ini tercapai.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-24 2012
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 11 Jun 2012 Isnin 0815-0925 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan Kertas 1 Kefahaman,sejarah bahasa,fonologi.
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umumnya,pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 12 Jun 2012 Selasa 1130-1240 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan kertas satu Morfologi dan sintaksis
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umumnya,pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 13 Jun 2012 Rabu 1130-1240 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF | Perbincangan Jawapan Kertas 2 Karangan,rumusan.alih bahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
| .
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar terlibat secara aktif dalam pengajaran dan pembelajaran.Objektif pada hari ini tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 14 Jun 2012 Khamis 0945-1020 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF | Tutorial Membanding beza ayat aktif dan ayat pasif Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
| .
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar terlibat secara aktif dalam pengajaran dan pembelajaran.Objektif pada hari ini tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK5 15 Jun 2012 Jumaat 0815-0925 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Pembentangan Isu Semasa Laman sosial:kebaikan dan keburukannya.
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Keseluruhannya,pelajar memahami isu yang dibentangkan oleh pembentang.Pelajar terlibat secara aktif dan ada dalam kalangan mereka yang mampu mengemukakan idea dengan baik. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-24
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K2 11 Jun 2010 Isnin 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF | Perbincangan kertas 1 Karangan berpandu dan karangan respon terbuka
Pada akhir pelajaran ini,murid dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.2 , 7.5 Aras 2 (i)
7.3, 7.8 Aras 1 (iii) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi Kosa kata: luar jangkaan,aset
Ilmu : Pend. Moral dan Pengajian Am Nilai : Cinta akan diri sendiri, perpaduan, kerjasama KBT : Membanding beza,menyusun maklumat BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam |
CATATAN / REFLEKSI |
Kekuatan: Semua murid dapat mengemukakan isi berdasarkan pengalaman sedia ada mereka. Kelemahan: Terdapat murid yang belum mahir menghuraikan isi karangan kerana mereka kurang mengetahui isu semasa. Tindakan: Guru terus membimbing mereka supaya mampu menulis karangan dengan baik.
|
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K2 14 Jun 2012 Khamis 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan Kertas Dua Rumusan dan Pemahaman
Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1,10.4 Aras 1 (i)
7.2, 10.6 Aras 1 (ii) |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Sebutan & intonasi,kata nama am dan kata nama khas Ilmu : Tatabahasa Nilai : keyakinan diri,patuh akan ajaran agama KBT : menjana idea BBB : Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam |
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Murid-murid sudah dimaklumkan tentang aktiviti akan dijalankan pada hari ini. Kelemahan: segelintir murid tidak menjawab soalan rumusan dan pemahaman dengan ayat yang lengkap. Tindakan : Guru membimbing mereka dengan tekun. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K2 15 Jun 2012 Jumaat 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Perbincangan Kertas Dua Pengtahuan Bahasa dan Novel ULBS
Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1,10.4 Aras 1 (iv) 10.2 Aras 1 (iv), 3.3 Aras (i) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi,ayat penyata, ayat Tanya. Kosa kata: mahligai.raksasa Ilmu : Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral Nilai : kasih sayang,bekerjasama,baik hati KBT : kecerdasan pelbagai ,membanding beza BBB :Buku teks, Buku rujukan,Nota, papan tulis,pemadam |
CATATAN / REFLEKSI | Murid-murid memahami isi pelajaran pada hari ini kerana sebelum ini mereka sudah mencari maklumat dan menulis nota sendiri.Murid-murid terlibat secara aktif aktif dalam aktiviti yang dijalankan oleh guru. |
No comments:
Post a Comment