RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2013
|
Tingkatan
|
Aktiviti
|
Tarikh
|
|
4S3
|
Peperiksaan Awal Tahun Tingkatan 4 2013
|
4-5 Mac 2013
|
|
4S3
|
Ceramah Motivasi
|
7 Mac 2013
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
4S3
8 Mac
2013
Jumaat
80 minit
|
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
Jawapan Kertas 1 dan kertas 2
Rumusan,pemahaman,
dan tatabahasa
Pelajar dapat:
.
1.
Mengenal pasti kelemahan dan kesilapan mereka semasa menjawab soalan.
|
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
10.6 Aras 2 (i);Aras 3 (ii,iv)
7.3 Aras 1 (iii)
|
|
AKTIVITI
|
1.
Bersoal jawab tentang pengalaman sedia ada murid
2.
Membaca petikan
3.
Perbincangan untuk memahami isi petikan
4.
Mencari maklumat daripada petikan
5.
Perbincangan jawapan
6.
penutup
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Sebutan & intonasi, kata nama
Ilmu : Tatabahasa
Nilai : kerajinan,keyakinan diri
KBT : menjana idea,membanding
beza
BBB :
Kertas soalan, Buku rujukan, papan tulis, pemadam
|
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara umumnya,
murid dapat mengenal pasti kesilapan yang telah dilakukan oleh mereka.
|
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
4 Mac 2013
Isnin
0815-0925
1055-1130
|
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Pentaksiran Berasaskan
Sekolah (PBS)
Karangan Jenis Memorandum
Pelajar dapat:
1. Menulis esei mengikut
bentuk format yang dikhendaki.
2. Menghasilkan esei yang
isinya menepati tajuk dengan menggunakan bahasa yang lancar dan berkesan.
|
|
AKTIVITI
|
1. Mendengar penerangan.
2. PBS
3. Penutup
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pentaksiran dijalankan dengan
jayanya.Pelajar dapat menjawab soalan pada masa yang ditetapkan.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2013
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
5 Mac 2013
Selasa
0815-0925
|
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi
Kata adverda
Pelajar dapat :
(a) membezakan
empat bentuk kata adverba.
(b) memahami
makna kata adverba.
|
|
AKTIVITI
|
1. bersoal jawab
2. mendengar penerangan
3. mencatat nota
4. latihan
5. Penutup
|
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Sesi p&p
ditunda pada hari Rabu kerana saya terlibat dalam pertandingan pidato prauniversiti sebagai guru pengiring.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2013
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
6 Mac 2013
Rabu
1020-1130
|
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi
Kata adverda
Pelajar dapat :
(a) membezakan
empat bentuk kata adverba.
(b) memahami
makna kata adverba.
|
|
AKTIVITI
|
1. bersoal jawab
2. mendengar penerangan
3. mencatat nota
4. latihan
5. Penutup
|
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Semua pelajar
dapat memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2013
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
7 Mac 2013
Khamis
1055-1205
|
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Penulisan
Minit Mesyuarat
Pelajar dapat:
a) menulis esei mengikut bentuk format
yang dikehendaki;
(b) mengembangkan isi secara tersusun, padat, dan meyakinkan supaya terhasil sebuah wacana
yang utuh;
|
|
AKTIVITI
|
1. bersoal jawab
2. mendengar penerangan guru
3. berbincang tentang format
dan teknik menulis minit
4. latihan
5. Penutup.
|
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara umumnya,pelajar dapat memahami teknik
menulis minit mesyuarat.
|

No comments:
Post a Comment