Tingkatan
|
Aktiviti
|
Tarikh
|
4S3
|
Peperiksaan Awal Tahun Tingkatan 4 2013
|
25 Februari – 2 Mac2013
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
25 Februari 2013
Isnin
0815-0925
1055-1130
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Pentaksiran Berasaskan Sekolah
Karangan Jenis Ucapan
Pelajar dapat:
1. Menulis esei mengikut bentuk format
yang dikhendaki.
2. Menghasilkan esei yang isinya
menepati tajuk dengan menggunakan bahasa yang lancar dan berkesan.
|
AKTIVITI
|
1. Mendengar penerangan.
2. Ujian
3. Penutup
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Ujian dapat dijalankan dengan jayanya.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2013
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
26 Febaruari 2013
Selasa
0815-0925
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Analisis Kesalahan Bahasa
Kesalahan kata kerja,kata
hubungan,kata sendi,kata pemeri
Pelajar dapat :
(a) mengenal pasti kesalahan bahasa
(b) menjelaskan sebab kesalahan
bahasa
(c) membetulkan kesalahan bahasa
|
AKTIVITI
|
1. Mendengar penerangan
2. mencatat nota
3. Perbincangan
4. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Objektif pada hari ini tercapai.Semua
pelajar dapat memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2013
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
27 Februari2013
Rabu
1020-1130
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Ulang kaji Kata Kerja
Kata kerja pasif,kata kerja tak
transitif dan kata kerja transitif
Pelajar dapat:
1. Membezakan jenis kata kerja
2. Membina ayat daripada pelbagai jenis
kata kerja.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab tentang pelajaran yang
lepas.
2. Mendengar penerangan guru sambil mencatat
nota.
3. Latihan
4. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara umumnya,semua pelajar memahami
isi pelajaran pada hari ini.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2013
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
28 Februari 2013
Khamis
1055-1205
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Ujian PBS
Memorandum
Pelajar dapat:
a) menulis esei mengikut
bentuk format yang dikehendaki;
(b) mengembangkan isi
secara tersusun, padat, dan meyakinkan supaya terhasil sebuah wacana yang utuh;
(c) menghasilkan esei yang
isinya menepati tajuk dengan menggunakan bahasa yang lancar dan berkesan.
|
AKTIVITI
|
1. Mendengar penerangan
2. Ujian
3. Penutup.
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Ujian telah dijalankan dengan jayanya.Semua
pelajar dapat menjawab soalan ujian pada masa yang ditetapkan.
|
No comments:
Post a Comment