Tarikh/Hari
|
Aktiviti
|
Tingkatan
|
10-14/03/2014/Isnin-Jumaat
|
Peperiksaan Pertengahan Penggal 1
|
5S3
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK1
10 Mac 2014
Isnin
0945-1055
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Pentaksiran
Berasaskan Sekolah
Kertas Cadangan
Pelajar dapat :
(a) menulis
kertas cadangan dengan format dan isi yang betul.
|
AKTIVITI
|
1. mendengar penerangan
2. ujian
3. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Ujian akan
bersambung esok.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK1
11 Mac 2014
Selasa
1130-1240
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Pentaksiran
Berasaskan Sekolah
Kertas Cadangan
Pelajar dapat :
(a) menulis
kertas cadangan dengan baik.
|
AKTIVITI
|
1. Ujian
2. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Ujian telah
dijalankan dengan jayanya.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK1
13 Mac 2014
Khamis
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis
Pola ayat dasar dan ayat tunggal
Pengertian ayat dasar
Pengertian ayat tunggal
Ciri-ciri ayat dasar
Pola ayat dasar
Perbandingan ayat dasar dengan ayat tunggal
Pelajar dapat:
(a) mengenal pasti ciri- ciri ayat dasar dan rumusnya;
(b)membezakan ayat dasar dengan ayat tunggal;
(c) membina ayat dasar berdasarkan pola tertentu;
(d) menganalisis binaan ayat dasar.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. mendengar penerangan guru
3. Latihan
4. perbincangan jawapan
5. Penutup.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Secara umumnya,pelajar dapat memahami isi
pelajaran pada hari ini.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK1
14 Mac 2014
Jumaat
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis
Susunan
konstituen ayat
Susunan biasa
Susunan songsang
(a) Pendepanan seluruh predikat
(b) Pendepanan sebahagian predikat
Pelajar dapat:
(a) mengenal pasti susunan konstituen ayat;
(b) menukarkan ayat susunan biasa kepada susunan songsang
atau sebaliknya;
(c) menganalisis binaan ayat.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Mendengar penerangan guru
3. Latihan
4. Perbincangan jawapan
5. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara umumnya,pelajar
dapat memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
Tarikh/hari/masa
|
Aktiviti
|
15 Mac 2014
Sabtu
0705-1240
|
Sambutan 50 Tahun SMK Serian
|
No comments:
Post a Comment