RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2014
Tingkatan
|
Aktiviti
|
Tarikh
|
5S3
|
Peperiksaan Pertengahan Penggal 1
|
3-7 Mac 2014
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
3 Mac 2014
Isnin
0945-1055
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis
Frasa nama
Frasa kerja
Pelajar dapat :
(a) mengenal pasti jenis frasa;
(b) mengenal pasti rumus frasa dan unsur yang membina
frasa;
(c) membina frasa
berdasarkan rumus dengan betul.
|
AKTIVITI
|
1. bersoal jawab
2. mendengar penerangan
3. mencatat nota
4. latihan
5. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Semua pelajar
dapat memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
4 Mac 2014
Selasa
1130-1240
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis
Frasa Adjektif
Frasa Sendi
nama
Pelajar dapat :
(a) mengenal pasti jenis frasa;
(b) mengenal pasti rumus frasa dan unsur yang membina
frasa;
(c) membina frasa
berdasarkan rumus dengan betul.
|
AKTIVITI
|
1. bersoal jawab
2. mendengar penerangan
3. mencatat nota
4. latihan
5. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Semua pelajar
dapat memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
7 Mac 2014
Khamis
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Penulisan
Kertas Cadangan
Pelajar dapat:
a) menulis esei mengikut bentuk format
yang
dikehendaki;
(b) mengembangkan isi secara tersusun, padat, dan
meyakinkan supaya terhasil sebuah wacana
yang utuh;
|
AKTIVITI
|
1. bersoal jawab
2. mendengar penerangan guru
3. berbincang tentang format
dan teknik kertas cadangan
4. latihan
5. Penutup.
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara umumnya,pelajar dapat memahami teknik
menulis kertas cadangan.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2014
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
8 Mac 2014
Jumaat
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Penulisan
Jenis dan
Binaan Klausa
Pelajar dapat:
(a) mengenal pasti jenis klausa;
(b) mengenal pasti unsur- unsur yang membina klausa;
(c) membina klausa berdasarkan rumus yang betul.
|
AKTIVITI
|
1. bersoal jawab
2. mendengar penerangan guru
3. berbincangan
4. latihan
5. Penutup.
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara umumnya,pelajar dapat memahami isi
pelajaran pada hari ini.
|
No comments:
Post a Comment