Ya Allah, selamatkan dunia ini daripada dikehancuran oleh tangan-tangan manusia yang rakuskan kuasa.

Thursday, September 4, 2014

RPH BM TINGKATAN 6AK1,6RK1,DAN 5S3 MINGGU YANG KE-36

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN   2014
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
PERKARA
5S3
2 -5 September 2014
Selasa-Jumaat
0705-1240
Peperiksaan Percubaan SPM
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
PERKARA
6AK1
1 September 2014
Isnin
1055-1205
CUTI UMUM
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2014
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6AK1
2 September  2014
Selasa
1130-1240
TAJUK
SUBTAJUK

OBJEKTIF


Ulang kaji
Semantik

Pelajar  dapat :
1.      menjawab soalan sekurang-kurangnya 15 daripada 25 soalan yang dikemukakan.

AKTIVITI




(a)   bersoal jawab
(b)   latihan
(c)    berbincangan jawapan
(d)   Penutup


CATATAN / REFLEKSI
Secara keseluruhannya pelajar memahami isi pelajaran hari ini.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN  PENGGAL 3  2014
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6AK1
4 September  2014
Khamis
0705-0815
TAJUK
SUBTAJUK

OBJEKTIF


Penulisan Esei Ilmiah
Taklimat  terakhir tentang kelemahan esei ilmiah pelajar

Pelajar  dapat :
(a)   membetulkan kesilapan dan kelemahan esei tersebut.

AKTIVITI




(a)   Bersoal jawab
(b)   mendengar penerangan
(c)    perbincangan dalam kumpulan
(d)   Penutup


CATATAN / REFLEKSI

Objektif tercapai.Semua pelajar dapat memahami dan menghayati pelajaran pada hari ini.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN PENGGAL  3   2014
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6AK1
5  September  2014
Jumaat
0705-0815
TAJUK
SUBTAJUK

OBJEKTIF


Penulisan esei Ilmiah
Penyemakan secara rinci tentang esei ilmiah

Pelajar  dapat :
(a)   membetulkan kesilapan ejaan dan ayat.
(b)   menerangkan kelemahan isi esei tersebut.

AKTIVITI




(a)   Bersoal jawab
(b)   mendengar penerangan
(c)    perbincangan kumpulan
(d)   Penutup


CATATAN / REFLEKSI

Objektif tercapai.Semua pelajar dapat memahami dan menghayati pelajaran pada hari ini.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN PENGGAL  1  2014
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
PERKARA
6RK1
1 September 2014
Isnin
0945-1055
Cuti Umum
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN PENGGAL 1  2014
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6RK1
2 September 2014
Selasa
0705-0815
TAJUK
SUBTAJUK

OBJEKTIF


Ujian Topikal
Unsur Asing Dalam Bahasa Melayu

Pada akhir pelajaran ini pelajar dapat:
(a)   menjawab soalan ujian sekurangnya 25 daripada 50 soalan yang dikemukakan

AKTIVITI




(a)   mendengar penerangan
(b)   ujian
(c)    berbincangan jawapan
(d)   Penutup


CATATAN / REFLEKSI

Objektif tercapai.Semua pelajar dapat memahami dan menghayati pelajaran pada hari ini.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN PENGGAL 1 2014
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6RK1
3 September 2014
Rabu
0815-0925
TAJUK
SUBTAJUK


OBJEKTIF



Penulisan Esei Tidak Berformat
Pertanian Moden
Isu Pembuangan Bayi di Malaysia

Pelajar  dapat :
(a)   mengembangkan isi secara tersusun, padat, dan
        meyakinkan supaya terhasil sebuah wacana yang utuh;
(b)    menyusun dan mengolah idea atau fakta dengan
        lancar dan berkesan;
(c)    menyampaikan maklumat dengan bersahaja tanpa bergantung kepada teks.

AKTIVITI




(a)   Bersoal jawab
(b)   mendengar penerangan
(c)    Pembentangan isu oleh pelajar
(d)   mencatat isi
(e)   latihan
(f)     Penutup


CATATAN / REFLEKSI

Objektif tercapai.Semua pelajar dapat memahami dan menghayati pelajaran pada hari ini.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN PENGGAL 1 2014
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6RK1
5 September  2014
Jumaat
10:40-11:40
TAJUK

SUBTAJUK

OBJEKTIF


Fonologi

Sistem ejaan bahasa Melayu

Pelajar dapat:
(a)   menjelaskan konsep keselarasan vokal.
(b)   mengenal pasti pola keselarasan vokal dan kekecualiannya.
(c)    membezakan pengejaan “di” dan “ke” sama ada sebagai imbuhan atau sebagai kata sendi nama.


AKTIVITI




(a)   bersoal jawab
(b)   mendengar penerangan
(c)    latihan
(d)   berbincang
(e)   penutup


CATATAN / REFLEKSI

Secara keseluruhannya, pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini.




No comments:

Post a Comment