RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K1 MINGGU KE-29
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K1 19 Julai 2010 Isnin 80 minit |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF | Karangan Rumusan karangan Pelajar akhir pelajaran,murid dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.2 , 7.5 Aras 2 (i)
7.3 Aras 1 (iii),12.4 Aras 1 (i,iii) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
Bersoal jawab Berbincangan Menulis Penutup |
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi Kosa kata: media cetak,media elektronik
Ilmu : Pend. Moral dan Pengajian Am Nilai : Bersopan santun, kerjasama KBT : Membanding beza,menyusun maklumat BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam |
CATATAN / REFLEKSI |
Kira-kira 55 % pelajar dapat menulis karangan dengan memuaskan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K1 2010
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
20 Julai 2010 Selasa 80 minit |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Antologi Harga Remaja Cerpen:Pemain Catur
Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1 Aras 1 (iv)
7.1 Aras 1(i), 10.4 Aras 1 (i) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi Kosa kata: mengaji, kebaikan. Ilmu : Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral Nilai : Mencintai ilmu,bertanggungjawab KBT : menjana idea,membanding beza BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, Pemadam |
CATATAN / REFLEKSI |
Kira-kira 80% pelajar menguasai isi pelajaran pada hari ini.20 % pelajar perlu bimbingan yang berterusan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 4K1 2010
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA |
22 Julai 2010 Khamis 80 minit |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Tatabahasa Ayat Aktif dan Ayat Pasif
Pelajar akhir pelajaran ini, murid dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.4 Aras 2 (i),7.2 Aras 1 (i,ii) 8.1 Aras 1 (iii) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI
|
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi Kosa kata: Pasif dan aktif t,subjek dan predikat.
Ilmu : Tatabahasa Nilai : Kerajianan,patuh kepada peraturan KBT : menjana idea,menganalisis BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, Pemadam |
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umumnya p&p pada hari ini berjalan lancar.Murid dapat menjawab soalan dengan baik.Beberapa orang murid perlu bimbingan dan motivasi. |
Tahniah! RPH yang teratur. Refleksi harus dapat membantu guru supaya semua pelajar belajar selepas cikgu berusaha mengajar. Sila bantu juga pelajar yang tidak menguasai apa yang diajar pada hari-hari tertentu kerana selagi dia tidak menguasai apa yang diajar pada hari itu, dia akan menghadapi masalah menguasai apa yang akan diajar seterusnya. Refleksi harus dijelmakan dalam keputusan peperiksaan.
ReplyDelete