Ya Allah, selamatkan dunia ini daripada dikehancuran oleh tangan-tangan manusia yang rakuskan kuasa.

Friday, July 22, 2011

RPH BM MINGGU YANG KE-29

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 6AK4 MINGGU KE-29
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

18 Julai 2011

Isnin

0945-1055

TAJUK

SUBTAJUK

OBJEKTIF


Ujian Topikal

Semantik

Pelajar dapat:

  1. Menjawab 15 soalan daripada 30 soalan yang dikemukakan


AKTIVITI



  1. Penerangan
  2. Ujian
  3. Penutup

CATATAN / REFLEKSI

Ujian dijalankan dengan lancar.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

PERKARA

TEMPAT

6AK4

19 Julai 2011

Selasa

0815-1240

Ceramah: Teknik menjawab Pengajian Am

Dewan Sri Sadong

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

20 Julai 2011

Rabu

0705 – 0815

TAJUK

SUBTAJUK

OBJEKTIF


Ulang kaji Kertas 1

Sejarah,dinamika,fonologi,dan morfologi.

Pelajar dapat:

  1. Menjawab sekurang-kurangnya 15 soalan daripada 29 soalan yang dikemukakan.


AKTIVITI




  1. Bersoal jawab tentang pelajaran yang lepas
  2. Menjawab soalan
  3. Perbincangan jawapan
  4. Penutup


CATATAN / REFLEKSI

P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif dan dapat menjawab soalan dengan betul.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

21 Julai 2011

Khamis

1205-1240

TAJUK

SUBTAJUK

OBJEKTIF


Ulang kaji

Morfologi,sintaksis dan semantik

Pelajar dapat:

  1. Menjawab soalan sekurang-kurangnya 20 daripada 31 soalan yang dikemukakan.


AKTIVITI

  1. Mendengar penerangan guru
  2. Latihan
  3. Penutup

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru pada masa yang ditetapkan.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu

TINGKATAN

TARIKH

HARI

MASA

6AK4

22 Julai 2011

Jumaat

0705 – 0815

TAJUK

SUBTAJUK

OBJEKTIF

Perbincangan Kertas 1

Morfologi,sintaksis,dan semantik

Pelajar dapat:

  1. Mengenal pasti kelemahan mereka semasa menjawab soalan dan seterusnya membetulkan kesilapan mereka.


AKTIVITI



  1. Bersoal jawab tentang pelajaran yang lepas.
  2. Perbincangan jawapan
  3. Penutup


CATATAN /REFLEKSI

P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif semasa sesi soal jawab dan pembetulan.


















No comments:

Post a Comment