RANCANGAN PELAJARAN HARIAN TINGKATAN 6AK4 MINGGU KE-27
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK4 4 Julai 2011 Isnin 0945-1055 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Semantik Bentuk-bentuk Makna daripada Hubungan Semantik
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Objektif tercapai.Pelajar aktif dan berani mencuba. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK4 5 Julai 2011 Selasa 0705 – 0815 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Pemahaman Sajak, carta, dan rencana
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab soalan latihan dengan baik. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK4 6 Julai 2011 Rabu 0705 – 0815 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Pembentangan Industri Kecil dan Sederhana (objektif,langkah untuk memajukan dan sumbangannya kepada negara)
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif semasa sesi soal jawab.Kelemahan: Pelajar masih mencampuradukkan bahasa Melayu moden dengan bahasa Melayu Sarawak semasa sesi pembentangan dan sesi soal jawab.Pelajar menerima teguran guru dengan hati yang terbuka. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK4 7 Julai 2011 Khamis 1205-1240 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Ulang kaji Bahasa Melayu klasik
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umumnya pelajar dapat mengikuti pelajaran hari ini.Mereka menunjukkan minat yang baik terhadap tajuk ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK4 8 Julai 2011 Jumaat 0705 – 0815 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF | Tatabahasa Analisis kesalahan ayat
Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI |
Secara umumnya pelajar dapat mengikuti pelajaran hari ini.Pelajar aktif. |
No comments:
Post a Comment