TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
4K2
6 Ogos 2010
Isnin
80 minit
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Penulisan
Rumusan
Pada akhir
pelajaran ini,murid dapat:
1.
Menulis rumusan dengan isi dan bahasa yang betul.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS
SAMPINGAN
|
9.2,9.3 Aras 2 (i)
12.3,12.4 Aras
1 (iii)
|
KEMAHIRAN
BAHASA
|
Kemahiran
Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Mendengar penerangan guru
3. Berbincang
4. Menulis nota
5. Latihan
6. Penutup
|
SISTEM
BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Tatabahasa: Sebutan & intonasi
Kosa kata: impak,bersedarhana,krisis,komisen
Ilmu :
Pend. Moral dan Pengajian Am
Nilai :
kerajinan,keyakinan.
kerjasama
KBT :
Membanding beza,menyusun maklumat
BBB :Buku teks, Buku rujukan,
papan tulis,
pemadam
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Kekuatan: Kebanyakan murid dapat mengemukakan isi dengan baik.
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
4K2
9 Ogos 2012
Khamis
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Tatabahasa
Bina ayat,Pola
ayat,ULBS
Pelajar dapat:
1.
Membina ayat dengan betul
2.
Menyatakan pola ayat dasar
3.
Mengemukakan pendapat dengan fasih dan bermakna.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS
SAMPINGAN
|
10.1,10.4 Aras 1 (i)
7.3, 10.6 Aras
1 (ii)
|
AKTIVITI
|
1.
Bersoal jawab tentang pengalaman sedia ada murid
2.
Mendengar penerangan guru
3.
Berbincang
4.
Latihan
5.
Perbincangan jawapan
6.
ULBS
7.
Rumusan
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Sebutan & intonasi,sintaksis
Ilmu : Tatabahasa
Nilai : keyakinan diri,kerajinan.
KBT : menjana idea dan
membanding beza
BBB :
Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Kekuatan: Murid-murid
sudah pandai membaca dan menulis.
Kelemahan:
sebilangan kecil murid masih tidak dapat membezakan pola ayat.
Tindakan : Guru
membimbing mereka dengan tekun.
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
4K2
10 Ogos 2012
Jumaat
80 minit
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Drama
Cempaka
Berdarah
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan sinopsis,tema, persoalan,latar,gaya bahasa,nilai dan
pengajaran.
2.
Membaca dengan sebutan dan intonasi yang betul.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS
SAMPINGAN
|
10.1,10.4 Aras 1 (iv)
10.2 Aras
1 (iv), 3.3 Aras (i)
|
KEMAHIRAN
BAHASA
|
Kemahiran
Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab tentang
pelajaran yang lepas
2. Membaca drama
3. Berbincang
4. Membentangkan hasil
perbincangan
5. Mendengar ulasan guru
6. Mencatat nota tambahan
7. Latihan
8. Penutup
|
SISTEM
BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Tatabahasa: Sebutan & intonasi,ayat
penyata, ayat Tanya.
Kosa kata: sosiologi,barua,antropologi
Ilmu :
Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral
KBT :
kecerdasan pelbagai ,membanding beza
BBB :Buku teks, Buku rujukan,Nota,
papan tulis,pemadam
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Murid-murid memahami isi
pelajaran pada hari ini kerana sebelum ini mereka sudah mencari maklumat dan
menulis nota sendiri.Murid-murid terlibat secara aktif aktif dalam aktiviti
yang dijalankan oleh guru.Objektif pada hari ini tercapai.
|
No comments:
Post a Comment