TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
MATA
PELAJARAN
|
6AK5
6 Ogos 2012
Isnin
0705-0815
Bahasa Melayu
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Ulang kaji
Morfologi dan
sintaksis STPM 2008
Pelajar dapat:
1.
Menjawab sekurang-kurangnya 10
soalan daripada 20 soalan yang disediakan.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab tentang
pelajaran yang lepas
2. Latihan
3. Perbincangan jawaban
4. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Keseluruhannya,pelajar
mampu menjawab soalan dengan baik.Hal ini demikian kerana mereka pernah
mempelajarinya sebelum ini.
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
MATA
PELAJARAN
|
6AK5
7 Ogos 2012
Selasa
0815 – 0925
Bahasa Melayu
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Tatabahasa
Analisis
kesalahan ayat
Pelajar dapat:
1.
Mengesan kesalahan dalam ayat.
2.
Menyatakan sebab kesalahan ayat.
3.
Membetulkan kesalahan ayat.
|
AKTIVITI
|
.
1. Bersoal jawab
2. Latihan
3. Perbincangan jawapan
4. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pelajar aktif melibatkan
diri dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran.Objektif pada hari ini
tercapai.
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
MATA
PELAJARAN
|
6AK5
8 Ogos 2012
Rabu
0945-1055
Bahasa Melayu
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Ulang kaji
Ayat pasif dan
ayat aktif
Pelajar dapat:
1.
Menjawab sekurang-kurangnya 10 daripada 18 soalan yang
dikemukakan.
|
AKTIVITI
|
.
1. Bersoal jawab
2. Latihan
3. Perbincangan jawapan
4. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pelajar aktif
melibatkan diri dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran.Objektif pada hari
ini tercapai.
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
9 Ogos 2012
Khamis
0945-1055
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Tutorial
Penanda
lokatif,kausatif dan benefaktif
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti penanda lokatif,kausatif,dan benefaktif dalam ayat.
2.
Menerangkan perbezaan penanda lokatif,kausatif, dan benefaktif.
|
AKTIVITI
|
1. Soal jawab
2. Mendengar penerangan guru
3. Menulis latihan
4. Perbincangan jawapan
5. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pelajar
terlibat secara aktif dalam pengajaran
dan pembelajaran.Objektif pada hari ini tercapai.
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
10 Ogos 2012
Jumaat
0815-0925
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Pembentangan
isu semasa
Kesan Pertumbuhan IPTS kepada Rakyat dan
Negara ini
Pelajar dapat:
1.
Menyampaikan maklumat dengan isi,huraian dan contoh yang betul.
2.
Mengemukakan pendapat dengan bahasa baku.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Pembentangan isu
3. Sesi soal jawab tentang
isu
4. Mencatatkan maklumat
5. Rumusan.
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pelajar
terlibat secara aktif dalam pengajaran
dan pembelajaran.Objektif pada hari ini tercapai.
|
No comments:
Post a Comment