Ya Allah, selamatkan dunia ini daripada dikehancuran oleh tangan-tangan manusia yang rakuskan kuasa.

Sunday, January 20, 2013

RPH BM T6AK5 MINGGU YANG KE-3


TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6AK5
14 Januari 2013
Isnin
0815-0925
TAJUK

SUBTAJUK
OBJEKTIF



Penilaian Berasaskan Sekolah

Ujian :Laporan
Pelajar dapat:

1.      Menjawab soalan dengan betul.


AKTIVITI


1.      Penerangan
2.      Ujian
3.      Penutup


CATATAN / REFLEKSI

 Pelajar dapat memahami isi pelajaran pada hari ini.

MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6AK5
15  Januari 2013
Selasa
0815-0925
TAJUK
SUBTAJUK

OBJEKTIF


Pentaksiran Berasaskan Sekolah
Ujian : Laporan (sesi kedua)

Pelajar dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.

AKTIVITI




1.      Mendengar penerangan guru
2.      Ujian
3.      Penutup


CATATAN / REFLEKSI

Kekuatan :Semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari  ini.Mereka sudah bersedia untuk menjawab soalan.

MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6AK5
16  Januari 2013
Rabu
1020-1130
TAJUK
SUBTAJUK

OBJEKTIF




Morfologi
Pembentukan kata (Bentuk kata, kata tunggal)

Pelajar dapat:
1.      Mengenal pasti  dan mengkategorikan kata mengikut bentuknya.
2.      Menganalisis bentuk kata.

AKTIVITI







1.      Bersoal jawab tentang pelajaran yang lepas.
2.      Mendengar penerangan guru sambil mencatat nota.
3.      Latihan
4.      Penutup



CATATAN / REFLEKSI
 Secara umumnya,semua pelajar memahami isi  pelajaran pada hari ini kerana mereka sudah pun mempelajari aspek tatabahasa  semasa di tingkatan 4 dan tingkatan 5.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2013
MATA PELAJARAN     : Bahasa Melayu
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA

6AK5
17  Januari 2013
Khamis
1020-1130
TAJUK
SUBTAJUK

OBJEKTIF
Morfologi
Kata terbitan, kata majmuk
Pelajar dapat:
1.      Membezakan kata terbitan dan kata majmuk.

AKTIVITI







1.      Bersoal jawab tentang pelajaran yang lepas.
2.      Mendengar penerangan guru
3.      Menulis nota ringkas.
4.      Kuiz
5.      Penutup.


CATATAN / REFLEKSI
 Secara umumnya,semua pelajar memahami isi  pelajaran pada hari ini.


No comments:

Post a Comment