RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-7 2012
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN : 6AK1
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 13 Februari 2012 Isnin 0945 – 1055 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Karangan Konsep ayat dalam karangan Menulis karangan: Vandalisme: punca dan langkah Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Pada keseluruhannya,pelajar mampu membina 10 jenis ayat dalam karangan iaitu ayat pembuka,ayat huraian,ayat peribahasa, ayat arah dan lain-lain. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 14 Februari 2012 Selasa 0815-925 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Melayu Fonologi Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Secara umum semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK1 15 Februari 2012 Rabu 0815 – 0925 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Fonologi Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif.Semua soalan dibincangkan oleh guru bersama-sama pelajar dan mereka memahaminya. |
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 6AK1 16 Februari 2012 Khamis 0705-0815 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Pembentangan Isu Semasa Laman Sosial: Kebaikan, keburukan, dan cara untuk menanganinya. Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Pembentangan dilakukan dengan baik oleh pembentang.Pelajar terlibat secara aktif semasa sesi soal jawab.Mereka menampakkan kematangan dalam mengemukakan hujah. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN : 6AK5
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 13 Januari 2012 Isnin 1055-1205 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Karangan Konsep ayat dalam karangan Menulis karangan: Vandalisme: punca dan langkah Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Pada keseluruhannya,pelajar mampu membina 10 jenis ayat dalam karangan iaitu ayat pembuka,ayat huraian,ayat peribahasa, ayat arah dan lain-lain. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 15 Februari 2012 Rabu 1055-1205 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Melayu Fonologi Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Secara umum semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
TINGKATAN TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 6AK5 16 Februari 2012 Khamis 0945-1055 Bahasa Melayu |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Dinamika Bahasa Fonologi Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif.Semua soalan dibincangkan oleh guru bersama-sama pelajar dan mereka memahaminya. |
TINGKATAN TARIKH HARI MASA PERKARA | 6AK5 17 Februari 2012 Jumaat 1030-1140 UJIAN MUET |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K2 14 Februari 2010 Selasa 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Penulisan Rumusan Pelajar akhir pelajaran,murid dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 1.2 , 7.5 Aras 2 (i) 7.3 Aras 1 (iii) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi Kosa kata: rumusan,tersurat, tersirat Ilmu : Pend. Moral dan Pengajian Am
Nilai : Menepati Masa, Kerjasama
KBT :Membanding beza,menyusun
maklumat
BBB :Buku teks, Buku rujukan, papan tulis,
pemadam
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Semua pelajar sudah diajar teknik menulis rumusan. Kelemahan: Walaupun guru sudah mengajar pelajar tentang teknik menulis rumusan tetapi beberapa orang pelajar masih mengulangi kesilapan yang sama. Tindakan: Guru terus membimbing mereka. |
TINGKATAN TARIKH HARI MASA | 4K2 15 Februari 2012 Rabu 0705-0815 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Pemahaman Ambang Remaja Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 3.1 Aras 1 (i) 3.2 Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Sebutan & intonasi,kata nama am dan kata nama khas
Ilmu : Tatabahasa
Nilai : keberanian, dan kesepakatan
KBT : menjana idea
BBB : Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Murid-murid sudah dimaklumkan tentang isu yang akan dibincangan. Kelemahan: Beberapa orang murid masih malu untuk tampil ke hadapan. Tindakan : Guru memberikan semangat dan motivasi. |
MATA PELAJARAN : Bahasa Melayu
TARIKH HARI MASA | 10 Februari 2012 Jumaat 80 minit |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF | Drama Gelanggang Tuk Wali (Bersambung) Pelajar dapat:
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1 Aras 1 (iv) 10.2 Aras 1 (iv), 3.3 Aras (i) |
KEMAHIRAN BAHASA | Kemahiran Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA PENGISIAN KURIKULUM | Tatabahasa: Sebutan & intonasi,ayat penyata, ayat Tanya. Kosa kata: orang pangkal, kambing hitam
Ilmu : Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral
Nilai : Menghargai guru,kasih sayang
KBT : kecerdasan pelbagai ,membanding beza
BBB :Buku teks, Buku rujukan,Nota,
papan tulis,pemadam
|
CATATAN / REFLEKSI | Semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini.Kebanyakan mereka berbakat dalam bidang lakonan.P&p drama ini bersambung pada minggu hadapan. |
OK VERY GOOD.
ReplyDelete