TARIKH
HARI
MASA
|
4K2
24 September 2010
Isnin
80 minit
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Penulisan
Rumusan
Pada akhir pelajaran
ini,murid dapat:
1.
Mengemukakan isi tersurat dan tersirat
2.
Menulis rumusan dengan betul.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
1.2 , 7.5 Aras 2 (i)
7.3, 7.8 Aras
1 (iii)
|
KEMAHIRAN BAHASA
|
Kemahiran
Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Mendengar penerangan guru
3. Berbincang
4. Menulis isi penting
5. Latihan
6. Penutup
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN KURIKULUM
|
Tatabahasa: Sebutan & intonasi
Kosa kata: luar jangkaan,aset
Ilmu :
Pend. Moral dan Pengajian Am
Nilai :
Cinta akan diri sendiri, perpaduan,
kerjasama
KBT :
Membanding beza,menyusun maklumat
BBB :Buku teks, Buku rujukan,
papan tulis,
pemadam
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Sesi pengajaran dan
pembelajaran pada hari ini telah dijalankan dengan jayanya.Pelajar terlibat
secara aktif dan memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
TINGKATAN
MATA
PELAJARAN
TARIKH
HARI
MASA
|
4K2
Bahasa Melayu
27 September 2012
Khamis
0705-0815
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Tatabahasa
Ragam
ayat,Membina ayat
Pelajar dapat:
1.
Membina enam ayat dengan betul
2.
Membezakan ragam ayat.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS
SAMPINGAN
|
7.3 Aras 1 (iii)
7.2, Aras 1 (ii),8.6 aras 2(ii,iii)
|
AKTIVITI
|
1.
Bersoal jawab tentang pengalaman sedia ada murid
2.
Mendengar penerangan guru
3.
Berbincang
4.
Latihan
5.
Perbincangan jawapan
6.
Penutup
|
SISTEM BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Sebutan & intonasi,sintaksis
Ilmu : Tatabahasa
Nilai : keyakinan diri,kerajinan.
KBT : menjana idea dan
membanding beza
BBB :
Buku teks, Buku rujukan, papan tulis, pemadam
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Sesi pengajaran
dan pembelajaran pada hari ini telah dijalankan dengan jayanya.Pelajar
terlibat secara aktif dan memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
TINGKATAN
MATA
PELAJARAN
TARIKH
HARI
MASA
|
4K2
Bahasa Melayu
28 September
2012
Jumaat
80 minit
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Ulang kaji
Komsas
Pantun Empat
Kerat (Budi, Jenaka dan Sindiran)
Pelajar dapat:
1.
Menyatakan maksud,tema,persoalan,nilai dan pengajaran.
2.
Menjawab tiga soalan dengan betul pemahaman.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS
SAMPINGAN
|
10.1,10.4 Aras 1 (iv)
10.2 Aras
1 (iv), 3.3 Aras (i)
|
KEMAHIRAN
BAHASA
|
Kemahiran
Menulis,Kemahiran Mendengar,dan Kemahiran Bertutur
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab tentang
pelajaran yang lepas
2. Berbincang
3. Latihan
4. Penutup
|
SISTEM
BAHASA
PENGISIAN
KURIKULUM
|
Tatabahasa: Sebutan & intonasi,ayat
penyata, ayat Tanya.
Kosakata: sinkope,asonansi.
Ilmu :
Unsur Kesusasteraan Melayu,Pend. Moral
KBT :
kecerdasan pelbagai ,membanding beza
BBB :Buku teks, Buku rujukan,Nota,
papan tulis,pemadam
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Murid-murid memahami isi
pelajaran pada hari ini kerana sebelum ini mereka sudah mempelajari tajuk
tersebut.Murid-murid terlibat secara aktif aktif dalam aktiviti yang
dijalankan oleh guru.
|
No comments:
Post a Comment