TINGKATAN
TARIKH
HARI
PERKARA
|
6AK5
17 September
2012
Isnin
CUTI HARI
MALAYSIA
|
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
MATA
PELAJARAN
|
6AK5
18 September 2012
Selasa
0815 – 0925
Bahasa Melayu
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
Jawapan Kertas Peperiksaan Percubaan
Sejarah Perkembangan Bahasa Melayu
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan mereka semasa menjawab soalan.
2. Membetulkan kesilapan jawapan
yang telah dilakukan oleh mereka.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Mendengar penerangan guru
3. Pembetulan jawapan
4. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Secara
umumnya,pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2012
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
MATA
PELAJARAN
|
6AK5
19 September 2012
Rabu
0945-1055
Bahasa Melayu
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
jawapan Kertas 1 Peperiksaan Percubaan
Fonologi dan
morfologi
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan mereka semasa menjawab soalan.
2.
Membetulkan kesilapan jawapan yang telah dilakukan oleh mereka.
|
AKTIVITI
|
.
1. Bersoal jawab
2. Perbincangan dan pembetulan jawapan
3. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pelajar aktif
melibatkan diri dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran.Objektif pada hari
ini tercapai.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2012
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
20 september 2012
Khamis
0945-1025
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
jawapan Kertas 1 Peperiksaan Percubaan
Sintaksis dan
Semantik
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan mereka semasa menjawab soalan.
2.
Membetulkan kesilapan jawapan yang telah dilakukan oleh
mereka.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Perbincangan jawapan
3. Mencatatkan maklumat
4. Mendengar penerangan guru
5. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Semua pelajar
Tingkatan 6 Atas terlibat dalam sesi ceramah motivasi di Dewan Sri
Sadong.Sesi Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini ditunda pada hari Jumaat.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2012
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
21 September 2012
Jumaat
0815-0925
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
jawapan Kertas 1 Peperiksaan Percubaan
Sintaksis dan
Semantik
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan mereka semasa menjawab soalan.
2.
Membetulkan kesilapan jawapan yang telah dilakukan oleh
mereka.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Perbincangan jawapan
3. Mencatatkan maklumat
4. Mendengar penerangan guru
5. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pelajar
terlibat secara aktif dalam sesi perbincangan.Semua isi pelajaran yang tidak
difahami oleh pelajar telah diselesaikan dan dijelaskan dengan baik.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
2012
TINGKATAN
TARIKH
HARI
MASA
|
6AK5
22 September
2012
Sabtu (Guna
Jadual Pada Hari Jumaat)
0815-0925
|
TAJUK
SUBTAJUK
OBJEKTIF
|
Perbincangan
jawapan Kertas 2 Peperiksaan Percubaan
Analisis
Kesalahan Bahasa
Pelajar dapat:
1.
Mengenal pasti kelemahan mereka semasa menjawab soalan.
2.
Membetulkan kesilapan jawapan yang telah dilakukan oleh
mereka.
|
AKTIVITI
|
1. Bersoal jawab
2. Perbincangan jawapan
3. Mencatatkan maklumat
4. Mendengar penerangan guru
5. Penutup
|
CATATAN /
REFLEKSI
|
Pelajar
terlibat secara aktif dalam sesi perbincangan.Semua isi pelajaran yang tidak
difahami oleh pelajar telah diselesaikan dan dijelaskan dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment