RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-10 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 7 Mac 2011 Isnin 0705 – 0815 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF
| Isu Semasa (Pembentangan) Bahan Kimia Bahaya Dalam Makanan Punca,kesan, dan langkah Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Sebilangan besar pelajar dapat mengemukakan maklumat dan mengetahui isu tersebut. Kelemahan: Segelintir pelajar masih mencampuradukkan bahasa Melayu baku dengan dialek Sarawak semasa mengemukakan pendapat. Tindakan: Teguran dan nasihat. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 8 Mac 2011 Selasa 1055-1205 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF | Fonologi Definisi vokal,kedudukan vokal,jenis-jenis vokal. Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Semua pelajar sudah mengetahui huruf vokal bahasa Melayu dan Kelemahan: Beberapa orang pelajar malu membunyikan huruf vokal dan gagal membezakan [e] pepet dan [e] taling. Tindakan: Guru menunjukkan cara membunyikan [e ]taling dan [e] pepet dengan betul. Hasilnya: Objektif tercapai.Pelajar gembira. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 9 Mac 2011 Rabu 1205-1240 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK
| Dinamika Bahasa Ulang kaji Kesantunan Berbahasa
|
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Secara umum semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. Objektif tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA TINGKATAN | 10 Mac 2011 Khamis 0705 – 0815 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK
| Fonologi Bunyi konsonan,diftong dan cara menyebutnya
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI |
Kelemahan: Masih terdapat beberapa orang pelajar belum menguasai tajuk ini. Tindakan : Guru mengulang semula isi pelajaran yang tidak difahami oleh pelajar dan mereka memahaminya. Hasilnya: Objektif tercapai.Pelajar gembira,guru lega. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 11 Mac 2011 Jumaat 0705 – 0815 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Penulisan Rumusan Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif.Semua soalan dibincangkan bersama-sama pelajar dan mereka memahaminya. |
Nice piece of work.
ReplyDeleteThank you.
GK TV