RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-9 2011
TARIKH MASA TINGKATAN | 28 Februari 2011 0705 – 0815 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF
| Isu Semasa (Pembentangan) Menderma Organ Punca,kesan, dan langkah Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Sebilangan besar pelajar dapat mengemukakan maklumat dan mengetahui isu tersebut. Kelemahan: Segelintir pelajar masih mencampuradukkan bahasa Melayu baku dengan dialek Sarawak semasa mengemukakan pendapat. Tindakan: Teguran dan nasihat. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH |
1 Mac 2011 Bahasa Melayu |
TAJUK SUB-TAJUK
OBJEKTIF | Ujian Topikal Variasi – kesantunan berbahasa Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Semua pelajar dapat menjawab soalan pada masa yang ditetapkan. Kelemahan: Walaupun masa dan hari ujian sudah dimaklumkan kepada mereka,namun mereka tetap tidak belajar atau mengulang kaji pelajaran. Tindakan: Guru menasihati mereka supaya sentiasa bersedia. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
HARI TINGKATAN |
Rabu Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Ulang kaji Variasi -Wacana Kuiz Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | Secara umum semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH TINGKATAN | 3 Mac 2011 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Tatabahasa Fonologi : Definisi,vokal, konsonan, diftong. Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatannya: semua pelajar sudah mempelajari tajuk ini. Kelemahan: Masih terdapat beberapa orang pelajar belum menguasai tajuk ini. Tindakan : Guru mengulang semula isi pelajaran yang tidak difahami oleh pelajar dan mereka memahaminya. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI TINGKATAN | 4 Mac 2011 Jumaat Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Pemahaman Petikan Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif.Semua soalan dibincangkan bersama-sama pelajar dan mereka memahaminya. |
No comments:
Post a Comment