RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU YANG KE-13 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 28 Mac 2011 Isnin 0705 – 0815 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Isu Semasa (Pembentangan) Lambakan Sampah Sarap: kesan dan langkah. Pelajar dapat:
|
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Sebilangan besar pelajar dapat mengemukakan maklumat dan mengetahui isu tersebut. Kelemahan: Para pembentang terlalu terikat dengan teks apabila menyampaikan maklumat. Tindakan: Teguran dan nasihat. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 29 Mac 2011 Selasa 1055-1205 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK
OBJEKTIF | Sintaksis Ayat Dasar Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatan: Semua pelajar sudah biasa membina pelbagai jenis ayat. Kelemahan: Pelajar belum menguasai pola ayat sepenuhnya. Tindakan: Guru mengulang semula teknik membezakan pola ayat dasar kepada pelajar. Hasilnya: Objektif tercapai.Pelajar gembira,guru lega. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 30 Mac 2011 Rabu 1205-1240 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Sintaksis Ayat Tunggal Pelajar dapat:
|
|
|
| Secara umum semua pelajar memahami isi pelajaran pada hari ini. Objektif tercapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN | 31 Mac 2011 Khamis 0705 – 0815 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Karangan jenis perbincangan Peranan ibu bapa untuk melahirkan anak-anak yang berguna. Pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI | Kekuatannya: Semua pelajar sudah mempelajari teknik menulis karangan Kelemahan: Mereka sering lupa kerana jarang mengulang kaji pelajaran yang telah dipelajari. Tindakan : Guru mengulang semula isi pelajaran yang tidak difahami oleh pelajar dan mereka memahaminya. Hasilnya: Objektif tercapai.Pelajar gembira,guru lega. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
TARIKH HARI MASA MATA PELAJARAN TINGKATAN | 1 April 2011 Jumaat 0705 – 0815 Bahasa Melayu 6AK4 |
TAJUK SUBTAJUK OBJEKTIF
| Tatabahasa Ayat tunggal: subjek dan predikat Pelajar dapat:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | P&P berjalan lancar.Pelajar mengambil bahagian secara aktif.Semua soalan dibincangkan bersama-sama pelajar dan mereka memahaminya. |
Terima kasih kerana telah melengkapkan blog rph untuk semakan saya.
ReplyDeleteBlog tuan amat kemas, lengkap dan menarik.
Sekiranya blog rph ini digunakan dengan sebaik mungkin dalam proses P&P tuan.... pasti pelajar berjaya. Insyaallah!